tirsdag 16. august 2011

Kina Dag 17 Mt. Jiuhua

Ny dag og ny utflukt!
Når jeg ser på bildene fra denne utflukten ser jeg at dette var en tur bare gubbene våre var med på. Det var rett og slett altfor varmt!! Derfor lar jeg bildene fortelle - i ettertid kan jeg nok angre på at jeg lot dette fare - men bildene er jo flotte da!

Wikipedia forteller:
Mount Jiuhua er en av de fire hellige fjellene i kinesisk buddhisme. Det ligger i Qingyang County i Anhui-provinsen og er kjent for sitt rike landskap og gamle templer.
Mange av fjellets helligdommer og templer er dedikert til Ksitigarbha som er en bodhisattva og beskytter av vesener i helvete ifølge mahayanabuddhistiske tradisjoner. Fromme buddhister besøker ofte Anhui for å klatre til Greater Tiantai peak, som regnes som Jiuhuashan viktigste topp, men det er ikke den høyeste.


Og her følger bildene:

Tempelet


For å komme helt på toppen måtte man ta denne banen

Litt bratt ned ja!

Litt av en utsikt fra toppen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar