mandag 5. april 2010

Florida 2010 Dag 15

Avreisedagen – alltid litt trist å dra når man har det bra…
Men – dette har vært en super ferie!

Allererde kl 8 om morgenen lokal tid var vi på veien. Det bar opp mot Orlando for å levere leiebil og finne flyet til Newark, en biltur på i underkant av 3 timer. Bilturen gikk helt fint – litt kø på motorveien et par steder, eller ingen hindringer.

Etter at bilen var levert kom vi oss inn på flyplassen, flyet var i rute – deilig. Vel gjennom sikkerheten var det å lokalisere Gate 8. Deretter på jakt etter et sted å sitte og nyte et siste måltid i unaiten. Vel – de har fri internett her men kun kafeer og lignende med brus og kaffe…jaja.

Det ble en litt kjasete flytur med mange småtasser som nok ikke syns det var sååå spennende å fly…

Neste flyplass var Newark – som vi fant Gaten til kjapt og greit. Men – en halvtime før boarding kom det en beskjed som jeg bare fikk med meg litt halvveis. Først trodde jeg at flyet var kansellert og at vi alle måtte bli over på hotell for avreise neste dag. Akkurat det hadde jeg lite lyst til! Etter å ha spurt en medpassasjer viste det seg at flyet var overbooka og at vi ble bedt om å melde oss frivillig til å vente…
Men det hadde nok ikke mange lyst til, de fleste satt stille som mus…hehe

Det gikk nå bra med de aller fleste så det kan ikke ha vært mange overbooka seter. Flyturen gikk også greit der vi satt på helt bakerste rad. Ikke mer enn en times søvn riktignok, men det var bedre enn ikkeno søvn!

Deilig å lande i Oslo og ikke nok en mellomlanding som vi hadde sist.

Vel ute så var det å ta en taxi til tremenning Bjørn som hadde passet fint på bilen vår. Og nå var bilene snøfrie gitt!! Deilig! Og mye mindre snø på bakken.
Vi måtte jo innom for litt kaffe før vi rusa nedover til Vestfold.

Nok en flott ferietur til Florida!!
Takk for et fint opphold den siste uken, Laila!

Vel hjemme ble vi møtt av våren - som regnvåte krokusknopper!