onsdag 31. mars 2010

Florida 2010 Dag 10

I dag var det nok en solrikdag her i solstaten.
Dagens gjøremål gjorde seg litt sjøl, vi hadde avtalt å møte Sue som er leder av den lokale slektsforskerorganisasjonen i Englewood; Englewood Genealogic Society Florida (EGSF)
Så vi sendte gubbene til poolen så dro vi jentene på vår egen tur.

Først møte Sue på biblioteket hvor de pleier å ha sine møter. Det bar preg av at det var under oppussing, men vi fikk en bra forklaring på hvordan den lokalhistoriske avdelingen det var planlagt. Sue viste oss også den lokalhistoriske samlingen hvor Lailas donerte bok ”Your swedish roots”.


Bildet viser Sue, meg og Laila foran den lokalhistoriske samlingen på biblioteket.


Deretter dro vi for å spise lunsj og fikk skravla litt. Hun viste oss et aneskjema over svenske aner, så jeg lovte å hjelpe henne litt siden dette er i Drammensområdet hvor jeg og har en del slekt.

Så dro Laila og jeg videre på runden vår, deriblant en tur innom Bells hvor jeg fant meg litt mer klær. Laila fikk også sin fangst – så vi var rimelig godt fornøyde begge to.

Kveldens middag ville vi ta på Leverocks, det ble et herlig måltid sjømat med utsikt mot palmer og sjø! Nydelig.
Seafood Paradise ->

Deretter en tur innom Daniels hvor vi fikk hilse på gode venner av vårt vertskap som vi har hørt mye om. Virkelig hyggelig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar